שלום וברכה,
הנושא שאתה עוסק בו הוא כבד משקל, ומחייב כמובן כתיבה ארוכה. אף על פי כן, אענה בקיצור את כיוון המחשבה שאני הולך בו:
בפרק א של ספר בראשית, ספר הבריאה, אנו מוצאים שוויון מוחלט בין איש ובין אישה;
בפרק ב של ספר בראשית, ספר הבריאה, אנו מוצאים הבחנה מוחלטת בין דרכי בריאת האיש ובין דרכי בריאת האישה.
הדבר מלמד באופן מובהק את עמדת התורה: יש יסודות שוויוניים מוחלטים בין איש ובין אישה, ויש הבחנות בין איש ובין אישה.
ההלכה מביאה לידי ביטוי את שניהם. הן את השוויון המוחלט (״השווה הכתוב אישה לאיש לכל דברים שבתורה״, והן את ההבחנה.
זו בשורה גדולה הן לתרבות המערבית הנוכחית המנסה ללכת נגד הטבע ולהשוות לחלוטין, ובין לתרבות האיסלמית, המנסה ללכת נגד הטבע ולראות בנחיתות את השיאה.
הברכה הזו היא חלק. היא אינה התמונה המלאה. היא חלק של שמחתו של גבר על היבטים שונים של הגבריות: קיום מצוות, מהלכים משפטיים וכדו׳.
כשרואים בה את חזות הכל – טועים; כשמתעלמים ממנה – טועים.
אך כמובן, אם הדבר גורם להרחקה – אין איסור לדלג על ברכה זו.
כל טוב ושמחה,
יובל שרלו
הרב יובל שרלו, ראש מרכז האתיקה בצהר
לקריאה נוספת: