שלום וברכה,
זו שאלת חיים, עדינה ורגישה עד מאוד.
אני לא מומחה בעולם הרוחני והנפשי, וספק בעיניי בכלל האם יש "מומחה" בתחום זה.
את הדברים שאני כותב אני כותב מתוך עולמי הרוחני, שמשפיע מאוד על ההיבטים הנפשיים.
את מתארת עבר הכולל פגיעה קשה באמון, בגידה ושקרים.
הבחור אפוא איבד את "חזקת הכשרות" שיש לו. אנחנו מניחים כי כל אדם הוא אמין ונאמן, אף שאנו לא יודעים זאת בוודאות, אולם משעה שאדם לא נהג בדרך זו היא איבד את ההנחה הזו.
והנזק מהקמת זוגיות לא אמינה ולא ישרה הוא עצום. קשה לשער את עוצמת הפגיעה.
האם אפשר שיהיה תיקון ? בוודאי.
אולם, חובת ההוכחה מוטלת עליו. את לא יכולה לצאת מנקודת הנחה שתיקון כזה נעשה. לא זו בלבד, אלא שלצערי הגדול – התחזקות בתחום יראת שמיים ועבודת ה' אינה מבטיחה התחזקות מקבילה ביראת ה' והקפדה על אמת ושקר וענייני בין אדם לחברו. לעתים אפילו אפשר שהדברים יבואו האחד על חשבון השני.
ולכן, כדי לחזור להיות עם אותו בחור את צריכה להיות משוכנעת שהוא אכן עבר מהפך משמעותי. זה צריך להיבחן לתקופה מסוימת, לפני שאת מחליטה שהדבר נכון עבורך. רק אם הוא מכיר בטעותו בעבר, אם דבריו אכן נשמעים אמינים, אם הוא ממש מתנהג אחרת בעקבות השינוי – אז אפשר לחשוב על חזרה.
האם קבלת תשובה לשאלתך ?
כל טוב ושמחינו בשמחות
יובל שרלו
הרב שרלו הוא ראש תחום אתיקה בארגון רבני צהר
לקריאה נוספת: