שלום וברכה
יישר כוח על הרגישות והאחריות.
מטבעי, אני נזהר לקבוע קביעות עובדתיות עד כמה הדברים היו או לא היו, מה משקלם של האנשים האלה וכדו’. נזהר מאוד מהכללות. על כן, התשובה תתייחס לטיעון העקרוני שלך שהוא נכון מאוד.
מי שנהג כך עבר כמעט על כל מה שאפשר לעבור עליו בזמן הזה. למן הפקרת נפשות, סיכון אחרים, סיכון עצמו – שהם דברים המנוגדים לחלוטין לתורה, לאנושיות ולמוסר, דרך הלבנת פנים ואיסור קללת השלטון, ועד לחילול שמו של הקב”ה, והרחקת בני אדם מעולם האמונה וברית התורה.
זה ממש נורא.
האם צריכה להיות לזה השפעה על סדרי הקדימויות בטיפול רפואי? אם הכוונה היא לענישה קולקטיבית וכדו’ – התשובה היא לא. הדבר אסור. אם השאלה היא על אדם ספציפי שפעל כך. סיכן את עצמו, סיכן אחרים – גם כאן צריך להיזהר מאוד, אולם עמדתנו העקבית לאורך שנים היא שבוודאי שיש להתייחס לכך. הדבר נמצא בנייר העמדה של צהר לאתיקה. מציע לקרוא גם את זה.
כל טוב ושלא נדע. רק בריאות.
יובל שרלו
הרב שרלו הוא ראש תחום אתיקה בארגון רבני צהר
לקריאה נוספת:
כתיבת תגובה