שלום וברכה
אני לא מכיר את הפרטים, וחלק בלתי נפרד מהאתיקה הוא לשמוע את עמדת הצד השני קודם הכרעה. למשל, אם מדובר בניצול הוראות הקורונה כדי ללחוץ על בני אדם להינשא, או כדי להקרין שילד מחוץ לנישואין הוא פגם – זה לא אתי להשתמש בהוראות הכניסה לארץ לצורך כך, וזו נראית עמדה לא אתית, גם למי שסובר שאכן ילדים צריכים להיוולד במסגרת הנישואין. אולם אפשר שמדובר בהחלטה מנהלית, והיא שלא ניתן לברר מי האב ומי האם, ואין כוונה להתחיל לעשות מסע גדול של בירורי אבהות וכדו'. כאן צריך לבדוק האמנם זה כל כך מסובך, ועד כמה כאב הילד מצדיק להיכנס לעולם מסובך כל כך. ואלו דוגמאות בלבד.
על כן, יהיה נכון לשמוע את הנימוקים מפני מה הכריעו כך, ואז יהיה אפשר לשקול את השיקולים האתיים בצורה יותר מכוונת.
כל טוב
יובל שרלו
הרב שרלו הוא ראש תחום אתיקה בארגון רבני צהר
לקריאה נוספת: