שלום וברכה
השאלה הזו גדולה מידי מכדי לעסוק בה במערכת של שאלות ותשובות. נכתבו עליה כבר מאמרים שונים בעולמה של תורה.
כקו מנחה אומר כי נראה עתה שיבוט הוא חצייה של הגבולות המותרים.
אמנם, ריבונו של עולם ברא את העולם והיותר לנו הרבה מאוד כדי לשפרו ולהיטיבו (״אשר ברא אלוהים – לעשות), אולם מדברי הרמב״ן באיסור כלאיים אנו למדים כי חייבים גם לשים גבול, שינכיח את הפער שבין בורא לנברא.
ובשיבוט מדובר בחציית גבולות אסורה, שהיא גם מסוכנת מאוד לתולדות העולם.
כל טוב
יובל שרלו
הרב שרלו הוא ראש תחום אתיקה בארגון רבני צהר