שלום וברכה,
יישר כוח על השאלה.
סוגיית קנין רוחני היא אכן אחת הסוגיות המסובכות בהלכה, שכן מחד גיסא אין אנו מוצאים בהלכה הקדומה מושגים של בעלות רוחנית במובן של דיני ממונות, אך מאידך גיסא אנו מוצאים איסור כללי של עשיית עוול, וחובה כללית של ״ועשית הישר והטוב״.
על כן, יש מקום גדול לשאלה.
ואף על פי כן נראה כי קשה למצוא איסור להעברת הידע, וזאת מסיבות שונות: בין מהסיבה שהשתתפות בסדנא לא הותנתה בכך; בין בשל העובדה שהידע הזה קיים ברשת ונגיש לכל דכפין, כמובן בצורות מקצועיות שונות; בין בשל העובדה שבכלל העברת ידע שלמדנו הוא דבר שנקודת המוצא שלו היא שהיא מותרת – אלא אם כן יש סיבות מיוחדות לאסור.
על כן, נראה שאת יכולה להעביר את הידע הזה, אולם לא לעשות ממנו עסק מסחרי משל עצמך, אלא בנוהג של בני אדם בין חברות וכדו׳.
כל טוב ויישר כוח,
יובל שרלו
הרב יובל שרלו, ראש מרכז האתיקה בצהר
לקריאה נוספת: