הגבלות הקורונה של משרד הבריאות – מוסריות?

שאלה:

המדינה משותקת בשל המאבק בקורונה. האם זה הוגן שהמדינה מצד אחד דורשת מאתנו שלא להסתובב ומצד שני היא אינה מפצה על כל ההפסדים? יש כאן משהו מאד לא מוסרי.

תשובה:

שלום וברכה

אני מבין היטב את הכאב, ויישר כוח על האחריות לקיים את החובה שהמדינה מטילה. המדינה – זה אנחנו, האזרחים. לאמור: אם המדינה תחליט שיש לפצות – היא תיקח את הכסף של אנשים במדינה, ותעביר אותו לאנשים אחרים. לכן, צריך לבדוק מבחינה מוסרית – מתי זה מוסרי לעשות כך, ומתי לא. לפעמים זו חובה מוסרית של האנשים משלמי המיסים לעזור לאחרים. ולעתים, כשכולם במצוקה ובנפילה, לא ברור שזה הדבר המוסרי לעשותו. לכן, קשה לדבר על עמדה לא מוסרית, כאשר מחליטים בינתיים לא לפצות, אולם חובה עלינו לדאוג מאוד לאלה שממש לא יכולים לצוף על פני המים.

כל טוב, ויישר כוח על האחריות בשאלה

יובל שרלו
הרב שרלו הוא ראש תחום אתיקה בארגון רבני צהר

לקריאה נוספת:

מאמרים נוספים בנושא

לב בחול

מאמרים

לחשוף או להסתיר? האתיקה של עולם השידוכים

מאמרים

להחזיר אותם עכשיו

מאמרים

לא תעשו עוול במשפט

מאמרים

כשדבר ה' סותר את המוסר הפנימי

כפות ידיים של ילד אוחזות בשתיל

מאמרים

לא עבודה זרה: איכות הסביבה צריכה להיות חלק מהעולם האמוני היהודי

מאמרים

כלכלה אנושית: דווקא בשעת משבר חובה לבחון שיקולים אנושיים ומוסריים

מאמרים

השד ברח מהבקבוק: האדרת העמדות הקיצוניות עלולה לקרוע אותנו

אדם מפנה אצבע מאשימה

מאמרים

איך ניגשים להאשמות כלפי הרב טאו?

עוד בצהר לאתיקה

לב בחול

מאמרים

לחשוף או להסתיר? האתיקה של עולם השידוכים

מאמרים

להחזיר אותם עכשיו

מאמרים

לא תעשו עוול במשפט

מאמרים

כשדבר ה' סותר את המוסר הפנימי

כפות ידיים של ילד אוחזות בשתיל

מאמרים

לא עבודה זרה: איכות הסביבה צריכה להיות חלק מהעולם האמוני היהודי

מאמרים

כלכלה אנושית: דווקא בשעת משבר חובה לבחון שיקולים אנושיים ומוסריים

מאמרים

השד ברח מהבקבוק: האדרת העמדות הקיצוניות עלולה לקרוע אותנו

אדם מפנה אצבע מאשימה

מאמרים

איך ניגשים להאשמות כלפי הרב טאו?

יש לך שאלה לצוות המקצועי שלנו?