שלום וברכה
זה אכן סיפור עצוב מאוד מאוד.
לשאלה הזו אין תשובה אחת ויחידה, והרבה מאוד דברים תלויים גם בדינמיקה המשפחתית.
ומדוע ?
בשל העובדה שיש כאן שני נושאים. נושא אחד הוא הרשלנות הרפואית האפשרית של מי שהיה צריך לקבל החלטות רפואיות אחרות. זהו דיון על רשלנות רפואית, שיש לו חשיבות, גם כדי לפצות אתכם אם אכן נעשתה כאן רשלנות רפואית גם על פי ההלכה, וגם כדי לסמן את הגבולות למערכת הרפואית בקבלת ההחלטות לגבי אנשים אחרים בעתיד.
נושא שני הוא המשמעות של הדיון ברשלנות הרפואית על היחס לאדם שנפגע, ועד כמה הדיון ברשלנות הרפואית מהווה גם פגיעה ביחס כלפיו, וגם כלפי עצם קיומה של הנשמה בעולם.
שני הדברים לא חייבים לסתור האחד את השני. עקרונית, אפשר היה גם לתבוע על רשלנות רפואית, וגם לכבד מאוד את לידתו. אולם לעתים הדברים סותרים, וכאמור – הרבה מאוד תלוי בדינמיקה המשפחתית.
מה אני מציע לעשות בפועל ?
להתכנס ביחד, לאפשר להקשיב לטיעונים של כל אחד, להחליט ביחד מה אתם רוצים לעשות, ובכל מקרה – גם אם תתקבל העמדה של התביעה, לעבוד ביחד על דרכים שהתביעה הזו לא תגרום חס ושלום ליחס לא ראוי לבן המשפחה שנפגע ממנה.
כל טוב ובשלום
יובל שרלו
הרב יובל שרלו, ראש מרכז האתיקה בצהר
לקריאה נוספת:
כתיבת תגובה