שלום וברכה
יישר כוח על השאלה החשובה הזו. בלומדנו את מסכת סוטה נתתי שיעור כללי על הדין ״כהן שהרג את הנפש לא ישא את כפיו״.
בין השאר, עלתה שם (מהדקה ה- 11:00) השאלה האם ״הרג״ זה רק באופן ישיר, או גם באופן עקיף. בדקה ה- 19:22 העליתי את השאלה ביחס לכהן שהלך בלי מסכה וגרם למותו של אדם.
ואכן, לעניות דעתי, אם רמת הוודאות מספקת כדי לדעת שהוא היה האדם שהדביק את השני בקורונה, והשני נפטר משום כך – לדעתי אסור לכהן כזה לשאת את כפיו.
וה׳ הטוב יכפר בעד. כל טוב ושלא נדע
יובל שרלו
הרב יובל שרלו, ראש מרכז האתיקה בצהר
לקריאה נוספת:
איך הרב יכול ליחס כאן הריגה בכלל?!? מסכים שזו סכנה גדולה. אבל הקורונה עוברת בפני עצמה, הכהן לא הכה אדם אפילו לא בשוגג, הוא רק עבר לידו עם קורונה והקורונה נדבק אל אותו אדם.
כמו שאלך עם כלב והכלב ישך. זה נורא ואיום, אבל זה לא הריגה בידים!! צריך לדון כשור מועד שלא ישמרנו בעליו.
מסוכן מאד מאד ליחס רצח או הריגה למי שנדבקו ממנו במחלה!
הופתעתי מאד לשמוע דוקא מאדם זהיר כמוך דברים נוראים כאלה.