שלום וברכה,
דבריך אינם חוצפה או חוסר כבוד. מותר, ואולי חובה, לשאול שאלות ולחשוב אחרת, כאשר מדובר בסוגיות מוסריות כבדות משקל.
ההערכה שלנו כראשי ישיבות שזה לא ניתן. לא ניתן להתנתק מהתורה לתקופה של למעלה משלוש שנים (זה תמיד יהיה למעלה משלוש שנים, וכנראה הרבה למעלה, כי חלק מובחר ילך לפיקוד), ולאחר מכן לטעון כי אנו בונים את בניין העולם התורני של מדינת ישראל. היו שניסו – ולא הצליחו. יש בודדים שעמדו בזה, אולם לא דבר מה שיש לו יכולת לממש את הייעוד הזה.
מה שאתה כותב על בחורי ישיבות הסדר הוא לשון הרע. יש כאלה בתוכם, לצערי. אבל אתה כותב שיש הרבה כאלה, וכדו'. הבחורים שאני מכיר הם בדיוק הפוכים: הם נמצאים במאבק פנימי בתוכם, כי הם רוצים ללכת ליחידות המובחרות ביותר, לשרת באופן מלא ויותר, וקשה להם מאוד להיות בישיבה, ובמיוחד בעת הזו. הם עושים זאת רק מתוך ההכרה העמוקה שזו מילוי החובה הכפולה המוטלת עליהם.
גם דברים שכתבת על "הלוואה" שלוקחים מכלל ישראל ולא מחזירים אותה – נראים לי כלא נכונים. המציאות שאני מכיר היא הפוכה – בוגרי ישיבות ההסדר משרתים במילואים לאורך ימים ושנים, יותר מהמקובל בחברה הישראלית בממוצע. לא זו בלבד, אלא שסיור בבתי הקברות הצבאיים של השנתיים האחרונות ילמד משהו על העובדות.
אתה צודק שמי שהוא "טרמפיסט" על ישיבת ההסדר עושה מעשה לא ראוי ולא מוסרי. לא אליהם מכוונת הישיבה והמשימות הגדולות.
כל טוב,
יובל שרלו
הרב יובל שרלו, ראש מרכז האתיקה בצהר
לקריאה נוספת: