האם יש צידוק להשאיר הגבלות קורונה על עובדי הוראה בניגוד לשאר האוכלוסיה?

שאלה:

האם ישנו צידוק מוסרי להשאיר את קיום ההגבלות וחובת ההתחסנות של עובדי הבריאות, לאור סיומה של "המגיפה" ופתיחת המשק לפעילות חופשית, כולל ביטול התו הירוק?
במה שונה נגיף רדום היפוטטי מנגיף שפעת עונתית?
והאם עצם החיוב להתחסן ולהכניס לגופנו חומר ביולוגי שהינו עדיין בחזקת ניוסי, הוא מוסרי וחוקי?

תשובה:

שלום וברכה

לצערי, אני לא מכיר את העובדות.
ועל כן לא יכול לענות על השאלה.

נקודת המוצא היא שלא ניתן לחייב אדם להכניס לגופו חומרים.
ונקודת מוצא מקבילה היא שמותר לציבור להגן על עצמו מפני פגיעה של מי שעלול לפגוע בו.
שתי הנקודות האלה סתרו האחת את השניה בשיא המגפה, וזכות הציבור קודמת.

אולם כעת – איני מכיר את העובדות. סביר להניח שהן השתנו, אבל לא ניתן לענות על כך בלי לדעת.

כל טוב

יובל שרלו
הרב יובל שרלו, ראש מרכז האתיקה בצהר

לקריאה נוספת:

מאמרים נוספים בנושא

מאמרים

רב ראשי יבחר ע"י הציבור. הוא אינו ממונה או מונחת

מגילת אסתר

מאמרים

פסק הלכה מיוחד: כיצד לחגוג את פורים בצל המלחמה?

מאמרים

הרב יובל שרלו על מסקנות הוועדה לחקר אסון מירון: "לעולם צריך המקרה הבא לעמוד לנגד עינינו"

מאמרים

להתכלל ולא להיפרד

מאמרים

הרב יובל שרלו על סערת פרס ישראל: רק כך לא ניתן לטרור לנצח

עוד בצהר לאתיקה

מאמרים

רב ראשי יבחר ע"י הציבור. הוא אינו ממונה או מונחת

מגילת אסתר

מאמרים

פסק הלכה מיוחד: כיצד לחגוג את פורים בצל המלחמה?

מאמרים

הרב יובל שרלו על מסקנות הוועדה לחקר אסון מירון: "לעולם צריך המקרה הבא לעמוד לנגד עינינו"

מאמרים

להתכלל ולא להיפרד

מאמרים

הרב יובל שרלו על סערת פרס ישראל: רק כך לא ניתן לטרור לנצח

יש לך שאלה לצוות המקצועי שלנו?