שלום וברכה
אני לא בטוח שזו שאלה הנוגעת לאתיקה. שכן לא בטוח שזו שאלה הקשורה להוגנות, אלא יותר להכרעה בדבר צורת החיים המשותפת.
אני אפוא יכול לראות את שנראה לי, אבל לא יכול לבסס את זה על המקורות:
כפיית הצבעה על ידי חוק נראית לי מעשה אלימות של החברה, ומותר לאדם לרצות לא להצביע. מעבר לכך, קנס על מי שלא הצביע עלול לפגוע באנשים שלא יכלו להצביע אך אינם יכולים להוכיח זאת, או שהשיקול שלהם לא ייראה בפני המערכת השיפוטית וכדו’, וזה עלול ליצור עוול גדול. זה כבר טיעון אתי נגד כפיית ההצבעה.
לעומת זאת, יש היגיון שמי שלא הצביע לא יקבל את יום החופש. גם כאן, עלולים כאלה שלא יכלו להצביע להיפגע מעט, אולם זו לא ממש פגיעה, אלא איבוד זכות יתר, ועל כן איני רואה בכך בעיה אתית. האם מי שלא הצביע יכול להיות עובד מדינה? אפשר להתווכח על כך.
כאמור, עמדה זו לא מבוססת על מקורות, אלא יותר על שיקולים כלליים.
כל טוב
יובל שרלו
הרב שרלו הוא ראש תחום אתיקה בארגון רבני צהר
לקריאה נוספת:
כתיבת תגובה