בית » שאלות » אתיקה בינאישית » איך ראוי להגיש תלונה?

איך ראוי להגיש תלונה?

שאלה:

יש לנו חיכוכים עם ראש צוות על בסיס מקצועי ואישי. עד כמה מותר להיות פתוחים עם הממונים עלינו אם אנחנו רוצים להתלונן? כמובן יש חשש שהוא יפוטר כתוצאה מכך.

כמו כן, האם חייבים להגיד לו לפני שמדווחים לממונים? יש חשש שאם נגיד לו הוא עלול לנקום במי שפונה. נדגיש שאנחנו חושבים שהוא מקבל החלטות שגויות שפוגעות בחברה. דיברנו איתו וזה לא עזר.

אם יש מקום לפניה לממונים נשמח להנחיות מדויקות על מה עלינו להקפיד בפניה.

תשובה:

מאת הרב יובל שרלו

שלום וברכה

דיני לשון הרע החמורים מאוד והחשובים מאוד לא באו למנוע אפשרות לביקורת, ולא באו למנוע אפשרות להתמודד נגד פגיעה.

במצב בו אתם נמצאים יש צורך לדבר עם הממונים עליכם, גם בשל העובדה שזו המחויבות של כולם לגרום לצוותים לפעול כראוי, כי אחרת המערכת מפסידה, וגם בשל העובדה שאתם כנראה זקוקים להגנה מפני עיוות מקצועי ופגיעה אישית.

ברם, החפץ חיים, שאף הוא פסק שלשון הרע לצורך מותר, קבע לכך כללים:

ראשית – לשם שמיים. לאמור: שהמטרה היא לפתור את הבעיה, ולא להתנקם חס ושלום או דברים מעין אלו.

שנית – לבדוק אם אפשר לדבר איתו קודם לכן. אולם, אין אתם חייבים לומר לו שאתם הולכים לממונים. 

כאשר מדברים עם הממונים צריך להקפיד לומר אמת. דברים שאתם יודעים. לא לטשטש בין עובדות לפרשנות. להיות נקיים. להציג את הדברים כפי שהם, ולא להגדיל את הבעיה יותר ממה שהיא באמת. 

כל טוב ויישר כוח על האחריות והרצינות

יובל שרלו
הרב שרלו הוא ראש תחום אתיקה בארגון רבני צהר

לקריאה נוספת:

לשאלות נוספות

חפשו שאלה בכל נושא:

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.


סרטונים אחרונים לכל הסרטונים