לממשלה יש סיבות טובות להכניס משאיות לעזה – מוסריות היא לא אחת מהן

המאמר פורסם ב-אתר 'כיפה'

תקציר

"אִם יָצָאתִי הַשָּׂדֶה וְהִנֵּה חַלְלֵי חֶרֶב, וְאִם בָּאתִי הָעִיר וְהִנֵּה תַּחֲלוּאֵי רָעָב" (ירמיהו יד, יח)

למנוע מאנשים למות מרעב זה מעשה הומניסטי. צריך לעשות אותו. והרבה. לפתח מערכות השקיה בעולם, להיות שותפים בהדברת מגפות – זה מעשה הומניסטי. צריך לעשות אותו. והרבה.

לספק אוכל לאויב שמעניק לו את היכולת להמשיך להילחם בנו, ולאנשים שלא אוזרים אומץ לפעול נגד מביאי אסון – אינו מעשה הומניסטי!!! כשהדיווח הוא ששני שלישים של האוכל בכלל מגיע לחמאס – זה לא מעשה הומניסטי. כשמאבדים מנוף לחץ גדול כדי להגיע לניצחון במלחמה – זה לא מעשה הומניסטי.

לממשלה מותר לשקול שיקולים נוספים להכנסת משאיות לעזה: מצב החטופים והשבתם. אספקת נשק.
לחץ בינלאומי. בית הדין בהאג. ועוד ועוד. זה תפקידה. זו אחריותה. ומי שאינו חשוף לכל המשמעויות צריך להיות מודע לכך. אבל לא להציג זאת כמעשה מוסרי והומניסטי. זה לא!

מאמרים נוספים בנושא

מאמרים

ביולוגיה רוחנית של חיים

מאמרים

הרב יובל שרלו לערוץ 7: מותר "להקים לתחיה" וירטואלית אמן שנפטר?

מאמרים

מי רוצה לגור ליד עבריין מין?

מאמרים

"אני הומניסט ועובד ה'": שיחה עם הרב יובל שרלו

מאמרים

מי בז ליום קטנות

סרטונים

קדושה בצלחת: המשמעות המוסרית של דיני הכשרות

מאמרים

היכן קם העם היהודי

סרטונים

פרשת צו: אם טועים, משלמים?!

עוד בצהר לאתיקה

על מי האחריות? שימוש בדמות של נפטר באישור יורשיו

לדבר בשם אדם שנפטר: האם זה אתי או מניפולטיבי?

כבוד המת בעידן הדיגיטלי: האם מותר לשחזר אדם שאיננו?

האם מותר לעזוב את הארץ זמנית לצורך פרנסה ושלום בית?

קשר קרוב או תלותי? איך לזהות כשקשר הופך ללא בריא?

כיצד לנהוג עם בדיקת חמץ, ביטול חמץ ושריפה חמץ במידה וטסים לחו"ל לפני פסח?

בעבודה שלי אוכלים חמץ בפסח—האם אני צריך לבקש מהם להפסיק?!

חזרה לתפקוד ציבורי לאחר פגיעה מינית: זכויות, תנאים ומי אחראי להערכת המסוכנות?