לכל איש יש שם – על האסון במירון

תקציר

"מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא" (תהילים קמ"ז: ד)

לכל איש יש שם.
גם כשנפגע אדם אחד; גם כשנפטר לא באופן פתאומי.
זה כואב. זה חסר. זה מותיר תהום.
ויש מצבים קשים שמדובר ב"מספר", באסון גדול.
ואז יש משמעות גם לבור הגדול שנפער.
ושני אלה פוגעים בנו עתה, במלוא העוז.
שנזכה להיכנס לשבת –
מתוך בקשת ניחומים למשפחות ונעם, ריפוי וריצוי.

בבקשה גדולה, שהמספר והשמות יחלצו מאתנו תנועת תיקון,
של אחריות, של הנהגה, של קירבה בין אדם לרעהו,
של זיקוק התשובה והתשוקה,
ושל אור שבת שמנתק אותנו מן הסובב אותנו,
ויצירת מעגל קיום רוחני המבקש את האור,
ואל יצא איש ממקומו ביום השבת.

לקריאה נוספת:

מאמרים נוספים בנושא

מאמרים

חופש הדיבור וההגבלה העצמית

מאמרים

בקש שלום ורדפהו

מאמרים

כפה עליהם AI כגיגית

מאמרים

קיימות? היהדות התחילה עם זה מזמן

מאמרים

פחות מדורות ובלי חומרים מזהמים: הרב שרלו קורא לשמירה על הסביבה בל"ג בעומר

עוד בצהר לאתיקה

האם מוסרי לקצר את השירות הצבאי בגלל לימוד תורה? שאלת המשך

האם מוסרי לקצר את השירות הצבאי בגלל לימוד תורה?

האם בשבת מותר לטלטל את הטלפון כדי להתעדכן בהתראות פיקוד העורף?

האם מוסרי לסכן חיילים – כדי להציל אזרחים פלסטינים?

מי אחראי לנזק מהצפה במחסן שבבעלותי? ועד הבית או בעל הדירה שמחזיק 2 דירות בבניין?

האם מחובתי ההלכתית לתת חלק בירושה לבתו של בעלי המנוח – גם אם החוק פוטר אותי?

האם מותר להעביר אחריות מוסרית לבינה מלאכותית בקבלת החלטות על חיי אדם?

כמיהה לבת נוספת: האם מותר לפנות להליך PGD מסיבה רגשית?