חברה בריאה- מבט אתי לפרשת "דברים"

תקציר

אנחנו מצווים לא להכיר פנים אלא לאמת. איך ציווי זה יוצר חברה בריאה?

בתחילת ספר דברים אנו קוראים על הדברים הפשוטים ביותר הנוגעים להנהגה, משפט, מי נחשב ראוי ומהו תפקידו.

"שמוע בין אחיכם ושפטתם בין איש ובין אחיו ובין גרו"- הציווי הזה מכוון בראש ובראשונה לשופטים, אך גם לשאר העם.

מסכת אבות מלמדת גם היא את עיקרון זה- גם לשופטים וגם לכולנו, שעסוקים בשיפוט בכל רגע בחיינו. השופט מצווה להיות ישר והגון ועקבי. להקשיב, לא לסלף דברים ולשפוט ביושר גם אדם או דעה שאינך מסכים איתה. וכשאנו מנסים לפעול עפ"י אותם עקרונות ששופט אמור לפעול על פיהם, המרחב הציבורי כולו הופך להיות צודק, ישר, אמיתי, כנה ומלא בהקשבה.

מאמרים נוספים בנושא

מאמרים

ביולוגיה רוחנית של חיים

מאמרים

הרב יובל שרלו לערוץ 7: מותר "להקים לתחיה" וירטואלית אמן שנפטר?

מאמרים

מי רוצה לגור ליד עבריין מין?

מאמרים

"אני הומניסט ועובד ה'": שיחה עם הרב יובל שרלו

מאמרים

מי בז ליום קטנות

מאמרים

היכן קם העם היהודי

מאמרים

הרב שרלו: "יהיה קשה מאוד להצדיק את המשך תפקודו של ראש החטיבה היהודית"

מאמרים

הזכות לשמור על שתיקה

עוד בצהר לאתיקה

על מי האחריות? שימוש בדמות של נפטר באישור יורשיו

לדבר בשם אדם שנפטר: האם זה אתי או מניפולטיבי?

כבוד המת בעידן הדיגיטלי: האם מותר לשחזר אדם שאיננו?

האם מותר לעזוב את הארץ זמנית לצורך פרנסה ושלום בית?

קשר קרוב או תלותי? איך לזהות כשקשר הופך ללא בריא?

כיצד לנהוג עם בדיקת חמץ, ביטול חמץ ושריפה חמץ במידה וטסים לחו"ל לפני פסח?

בעבודה שלי אוכלים חמץ בפסח—האם אני צריך לבקש מהם להפסיק?!

חזרה לתפקוד ציבורי לאחר פגיעה מינית: זכויות, תנאים ומי אחראי להערכת המסוכנות?