איזה פרק בתנ”ך אני מציע בין השאר ללמוד בימים אלה?

דווקא את פרק כ”ו בספר שמואל א:
דוד ואנשיו מסוגלים להרוג את שאול.
הלחץ על דוד עצום:
האנשים אשר איתו אינם אידיאולוגיים. הם אנשי צר ומצוק ואנשים שנאלצו לברוח מפני נושיהם.
מה שמעניין אותם זה לשוב הביתה. לא יותר מזה.
הם ינסו למרוד בדוד ולהרגו בהמשך הדרך, כאשר הוא גורר אותם למלחמה בגלבוע.
שאול הוא המכשול בפני גאולתם.

לא זו בלבד, אלא שיש להם “גיבוי אלוהי”, וממש ‘הוכחה’ שדוד חייב להרוג את שאול.
“וַיֹּאמֶר אֲבִישַׁי אֶל דָּוִד: סִגַּר אֱלֹהִים הַיּוֹם אֶת אֹיִבְךָ בְּיָדֶךָ, וְעַתָּה אַכֶּנּוּ נָא בַּחֲנִית וּבָאָרֶץ פַּעַם אַחַת וְלֹא אֶשְׁנֶה לוֹ”.
אבישי בא בטיעון דתי. עולה מדבריו כי אם דוד לא הורג את שאול הוא מועל בשליחותו, ופועל בניגוד להסגרה שהקב”ה זימן בידו.
וגם דוד מעוניין במותו של שאול: “וַיֹּאמֶר דָּוִד: חַי ה’ כִּי אִם ה’ יִגֳּפֶנּוּ אוֹ יוֹמוֹ יָבוֹא וָמֵת אוֹ בַמִּלְחָמָה יֵרֵד וְנִסְפָּה:
הלחץ על דוד עצום. אפשר שהם ממש יפעלו נגדו.

ואף על פי כן,
דוד עומד כנגד אנשיו שלו, ועושה את הדבר הנכון, נגד רצונם:
“חָלִילָה לִּי מה’ מִשְּׁלֹחַ יָדִי בִּמְשִׁיחַ ה'”.
זו מנהיגות.
לא צריך ועדת חקירה לסיבה העיקרית שהביאה לאסון במירון.

אולי יעניין אותך גם:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.