הכרת טובה: נימוסים או חובה מוסרית? מבט אתי לפרשת "צו"

תקציר

הכרת טובה על מעשה טוב שעשו למעני: האם זו התנהגות מנומסת, או חובה אתית?

האם להכיר טובה על משהו טוב שעשו לי- זה נימוסים והליכות, או שזו חובה אתית?
התורה מלמדת אותנו, שהכרת טובה היא חובה אתית של ממש- ולא רק מעשה מנומס.
הכרת טובה היא עיקרון בסיסי בתורה- להימנע מלעשות רע, ולהכיר טובה כלפי טובות שנעשו לך.

בפרשת צו, מופיע קורבן תודה לריבונו של עולם- יש עיקרון אתי יסודי מאוד. מי שעשה לך טובה- אתה מחוייב לו. גם אם לא ביקשת אותה ולא רצית בה- אתה מחוייב ולא יכול להתחמק מהכרת הטוב.

לסרטוני פרשת שבוע נוספים לחצו כאן

תגיות: צו

מאמרים נוספים בנושא

סרטונים

פרשת צו: אם טועים, משלמים?!

מאמרים

היום שאחרי – מבט אתי לפרשת "צו"

מאמרים

הכרת טובה: נימוסים או חובה מוסרית? מבט אתי לפרשת "צו"

עוד בצהר לאתיקה

לפטר עובדים מסורים עבור כלי בינה מלאכותית? 

חוסך לחתונה ודורש הנחה מהישיבה – הוגן?

קרב בין הלב לשכל: לחזור לבחור שהשתנה?

נמאס לי לזייף אמונה: מה עושים כשהשמיים סגורים?

שילמתי על סדנת אפייה, מותר לי להעביר את המתכון לחברה?

"שלא עשני אישה": הברכה שמבריחה מהדת?

איסוף קרשים לל"ג בעומר הפך לגזל – איך אני מתקן?

כיבוד הורים זו מצווה שהילדים שכחו? כשההורים נותנים מעצמם אבל לא מקבלים בחזרה