מהו מקומם של בעלי מומים בעבודת המקדש? מבט אתי לפרשת "אמור"

תקציר

מהו מקומם של בעלי מומים בעבודת המקדש?

אנו מוצאים שפע של התייחסות לגר, היתום, האלמנה. אדם לא נפסל בגלל דמותו, בריאותו, מצבו המשפחתי וכד'.

אולם במקדש, ישנו ציווי מפורש שאנשים בעלי מומים לא יעבדו בעבודת המקדש והקורבנות. זוהי שאלה גדולה, ולא בטוח שיש לנו תשובה מספיק טובה לשאלה הזאת.

מצד אחד, לכולנו יש בעיות. בני אדם לא מושלמים, ומי שעוסק בגנטיקה יודע שלכל בני האדם יש איזשהי מוטציה או גן פגום כלשהו.

מצד שני, התורה רוצה להדגיש שיש מקום אחד, המקדש, שבו שואפים לשלמות. שלמות מוסרית, מידתית, ושלמות פיזית.

התורה מזכירה לנו שבד בבד עם כל החסרונות האנושיים והפגמים, אדם צריך לשאוף לשלמות, פיזית ומוסרית. התורה מאזנת בין שוויון בין בני האדם, לבין חתירה לשלמות.

מאמרים נוספים בנושא

סרטונים

לקט וענווה: פרשת אמור כמדריך לחברה מוסרית וצודקת

מאמרים

לא להחמיץ את ל"ג בעומר

מאמרים

מהו מקומם של בעלי מומים בעבודת המקדש? מבט אתי לפרשת "אמור"

מאמרים

מדוע נכים לא יכולים לשרת בית המקדש? מבט אתי לפרשת "אמור"

עוד בצהר לאתיקה

האם מוסרי לקצר את השירות הצבאי בגלל לימוד תורה? שאלת המשך

האם מוסרי לקצר את השירות הצבאי בגלל לימוד תורה?

האם בשבת מותר לטלטל את הטלפון כדי להתעדכן בהתראות פיקוד העורף?

האם מותר הלכתית לבחור את מין העובר?

האם מוסרי לסכן חיילים – כדי להציל אזרחים פלסטינים?

מי אחראי לנזק מהצפה במחסן שבבעלותי? ועד הבית או בעל הדירה שמחזיק 2 דירות בבניין?

האם מחובתי ההלכתית לתת חלק בירושה לבתו של בעלי המנוח – גם אם החוק פוטר אותי?

האם מותר להעביר אחריות מוסרית לבינה מלאכותית בקבלת החלטות על חיי אדם?