אתיקה יהודית במשנת הרמב"ן: שיעור 2 – שיטתו המוסרית של הרמב"ן

תקציר

בשיעור נלמד על שיטתו המוסרית של הרמב”ן, שתלווה אותנו לאורך כל הקורס. נראה כיצד אדם יכול להקפיד על כל מצוות התורה, קלה כבחמורה, אך עדיין להיות “נבל ברשות התורה”. נבדוק האם דיני המוסר והאתיקה נכונים גם בעמידה של האדם כלפי עצמו או כלפי בוראו, ולא רק בין אדם לחברו. כיצד מופיעה האתיקה בתורה וכיצד ניתן לדעת מה הוא הדבר הישר והנכון לעשות, גם כאשר לא קיים ציווי מפורש.

השיעור הועבר ב"כאן מורשת" במסגרת פרויקט "20 דקות תורה".

מאמרים נוספים בנושא

יד אוחזת מצפן

מאמרים

אתיקה יהודית במשנת הרמב"ן

מגן דוד ומנורה

מאמרים

אתיקה יהודית במשנת הרמב"ן: שיעור 1 – "ועשית הישר והטוב"

מגן דוד וספרים פתוחים

מאמרים

אתיקה יהודית במשנת הרמב"ן: שיעור 2 – שיטתו המוסרית של הרמב"ן

מאזניים

מאמרים

אתיקה יהודית במשנת הרמב"ן: שיעור 3 – מהו "יושר"?

טלית פרוסה עליה רקומה ברכת "להתעטף בציצית"

מאמרים

אתיקה יהודית במשנת הרמב"ן: שיעור 4 – הגדרת "יושר" מתוך טעמי המצוות

תיבת נוח במבול

מאמרים

אתיקה יהודית במשנת הרמב"ן: שיעור 5 (אחרון) – בין מוסר לדור המבול

מאמרים

אתיקה יהודית במשנת הרמב"ן: פרק בונוס – מוסריותו של המנהיג במשנת הרמב"ן

עוד בצהר לאתיקה

בעבודה שלי אוכלים חמץ בפסח—האם אני צריך לבקש מהם להפסיק?!

חזרה לתפקוד ציבורי לאחר פגיעה מינית: זכויות, תנאים ומי אחראי להערכת המסוכנות?

האם יש כפרה לאדם שפגע מינית בתוך הקהילה?

הצורך בקבורה מול שמירה על הסביבה: כיצד להתמודד עם כריתת עצים בבית קברות יהודי?

האם ניתן להסתמך על בינה מלאכותית לשאלות הלכתיות ואתיות?

איך להתמודד עם חילוקי דעות עם ההורים בנושא חינוך הילדים לפי ההלכה?

איך מאזנים בין השמחה בפורים לכיבוד ההורים?

האם מותר לשקר לכבוד פורים?