איך יודעים שאנו בדרך לא נכונה? מבט אתי לפרשת כי-תשא

תקציר

בפרשת כי-תשא מתואר חטא העגל. האם כל מי שלקח חלק בחטא זה היה מודע לפסול שבמעשיו? סביר להניח שלא. אם כך, מה צריך היה לשכנע אותם שהמעשה הוא פסול, לאור ההנחה כי הכוונה בתחילת הדרך היא נכונה וראויה?
שאלה זו מטילה עלינו את חובת הבדיקה- האם כל מה שנכון וראוי בעינינו הוא באמת כזה? מה יכול לסייע בידינו לשים לב מתי מה שאנו עושים אינו נכון וראוי, ומתי הכוונה הטובה שלנו מולידה דברים רעים?

 

 

בחזרה לאתיקה בפרשה
בחזרה לעמוד הבית

תגיות: כי תשא

מאמרים נוספים בנושא

סרטונים

פרשת כי תשא

מאמרים

אתיקה של תרומות – מבט אתי לפרשת "כי תשא"

מאמרים

חטא גדול שגרם למצווה – מה יחסנו אליו?

מאמרים

כי עוף השמיים יוליך את הקול

מאמרים

מה הבעיה בעגל הזהב? מבט אתי לפרשת "כי תשא"

מאמרים

איך יודעים שאנו בדרך לא נכונה? מבט אתי לפרשת כי-תשא

עוד בצהר לאתיקה

חוסך לחתונה ודורש הנחה מהישיבה – הוגן?

קרב בין הלב לשכל: לחזור לבחור שהשתנה?

נמאס לי לזייף אמונה: מה עושים כשהשמיים סגורים?

שילמתי על סדנת אפייה, מותר לי להעביר את המתכון לחברה?

"שלא עשני אישה": הברכה שמבריחה מהדת?

איסוף קרשים לל"ג בעומר הפך לגזל – איך אני מתקן?

כיבוד הורים זו מצווה שהילדים שכחו? כשההורים נותנים מעצמם אבל לא מקבלים בחזרה

הררי פלסטיק ושאריות בשר: האם ל"ג בעומר הפך מחג של אש לחג של חילול השם סביבתי?